summer 2017 through my phone

13 August 2017

2
6
5
IMG_5598_koko
1
9
3
IMG_5536_koko
7
10
4
14
8
13
11
12

Summer 2017 has been so good. I ended up travelling a lot more than I thought I would and I've worked a lot. I've spent time with my friends and first of them is leaving Finland in a few days already. It feels like 2015 again and I'm not ready to say goodbyes yet. I love living in Tartu and I don't think I'll ever permanently live in Finland again, but gosh leaving everything behind is so damn weird and sad every time. Or actually it's worse to say goodbyes to your friends who also live abroad or in different cities and are leaving before you. I'm always happy to go back to Tartu, but it's always so sad to realize nothing will ever be the same again. We're never gonna live in the same city again and things will never be like they were before. I don't miss high school or my gap year, but some things I'd always like to keep the way they used to be.
Kesä 2017 on ollut niin hyvä. Mä matkustin paljon enemmän mitä ajattelin matkustavani ja mä oon ollut paljon töissä. Oon nähnyt kavereita ja eka kamu lähteekin Suomesta jo muutaman päivän päästä. Tuntuu kuin olisi jälleen 2015 ja mä en ole vielä valmis hyvästeihin. Mä rakastan asua Tartossa ja mä en usko että koskaan enää asun pysyvästi Suomessa, mutta luoja kaiken jättäminen on joka kerta niin outoa ja surullista. Tai itseasiassa on vaikeampaa sanoa hyvästit ystäville jotka myös asuu ulkomailla tai eri kaupungissa ja lähtee sua ennen. Meen aina mielelläni takaisin Tarttoon, mutta on aina niin surullista tajuta ettei mikään tule koskaan olemaan niin kuin ennen. Me ei enää koskaan asuta samassa kaupungissa ja asiat ei koskaan enää ole tule olemaan kuin silloin joskus. Mä en kaipaa lukiota saati mun välivuotta, mutta jotkut asiat pitäisin mielelläni aina niin kuin ne joskus oli.

Post a Comment

© 2avlt5. Design by FCD