someone pls sponsor me

20 July 2017

DSC_5450-3_a_koko
DSC_5613-2_a_koko
DSC_4527_koko
DSC_5680-2_a_koko
DSC_4540_koko
DSC_5612-2_a_koko
DSC_4529_koko
DSC_5432-2_a_koko
DSC_4547_koko
DSC_5644-2_koko
DSC_4536_koko
DSC_5492-2_koko
DSC_5605-2_a_koko
Pictures by me and Mäkki

It's crazy how it's late July already but we've had only a few sunny and actually warm summer days. I've been working a lot and taken almost every single extra shift possible, cause I feel like I have too little hours on my contract. I think in overall I've worked pretty good hours, but it doesn't feel like it cause my workdays have been placed so weirdly this summer. First I have 6 days of work, then 5 days off. Then again 5 days of work and 4 days off. I'm having 6 days off again starting from this Sunday because of a small trip I'm gonna take, so I've been trying to get all the possible extra shifts before that, haha. Luckily I'll still have more than a month of my contract left so hopefully I'll manage to make enough money to survive the next semester. I love how I'm just as stressed and busy during my summer holiday as I am when I have school (okay school doesn't really make me stressed except a bit right before the exams and it's more about my body giving up rather than my mind lol). Oh how nice it is to be an adult, right?
Ihan hullua miten on jo heinäkuun loppu, mutta meillä on ollut vasta muutamia aurinkoisia ja oikeasti lämpimiä kesäpäiviä. Mä olen ollut tosi paljon töissä ja ottanut melkein kaikki ekstravuorot mitä mulle on tarjottu, koska musta tuntuu että mulla on sopparissa liian vähän tunteja. Toisaalta luulen että yleisesti ottaen oon ollut töissä ihan hyvät tunnit, mutta se ei tunnu siltä koska mun työpäivät on olleet tänä kesänä jotenkin ihan ihmeellisesti. Eka mulla on 6 päivää töitä, sitten 5 päivää lomaa. Sitten taas 5 päivää töitä ja 4 päivää lomaa. Mulla on ensi sunnuntaista alkaen taas 6 päivää lomaa yhen pikkureissun takia, joten oon yrittänyt saada kaikki mahdolliset ekstravuorot sitä ennen, haha. Onneksi mulla on vielä reilu kuukausi sopparia jäljellä, joten toivottavasti saan tienattua tarpeeksi rahaa selvitäkseni ensi lukukauden. Rakastan sitä miten oon yhtä stressaantunut ja kiireinen mun kesälomalla kuin mitä mä oon kun mulla on koulua (okei koulu ei tee mua kovin stressaantuneeksi paitsi vasta ihan vähän ennen eksameja, ja silloinkin enemmän mun kroppa stressaantuu ja antaa periksi vaikka pää edelleen onkin kunnossa). Miten ihanaa onkaan olla aikuinen, eikö vaan?

#someoneplssponsorme

Post a Comment

© 2avlt5. Design by FCD