07072017

07 July 2017

DSC_4332_koko
1
DSC_4316-3_koko
DSC_4355_koko
DSC_4325_a_koko
DSC_4344_koko
DSC_4307_a_koko
DSC_4338_koko

I have a few days off from work and I decided to go to our summer place for a couple of days. I used to spend all my childhood summers here or at least half of each summer. I usually spent June at my grandmother's place (and I was sooo homesick every single time haha), and July and August here. It always felt so unfair when my friends were able to hangout together all the time since they were spending the summer in my hometown, whereas I was stuck in the countryside with my parents haha. Nowadays I love spending time here. My parents live most of their summer here so every time I have couple of days off from work, I pack my stuff and drive here. This is also the first time since 2013 that I'm not in Ruisrock. I was already thinking of skipping the festival last year but decided to go anyway since there were some artists (Olavi Uusivirta lol) that I wanted to see. This year, however, there wasn't a single artist I really liked, so there was really no point in going there. Half of my friends went to Ruisrock and I know I would've had so much fun with them, but going to a festival just because of that is a bit silly imo. I mean you can have fun with your friends without spending so much money on a festival ticket (...and food and drinks). Who knows, maybe next year Ruisrock will have cool artists (that are not DJs or rappers lol) but I kinda doubt that. However, I bought a ticket to Flow festival for Friday cause I really really really want to see Lana Del Rey. I wanted to go to Flow last year already (cause I looove The Last Shadow Puppets), but I was having my birthday party on the same day so I couldn't go. It still bothers me a bit cause it would've been so amazing to see them perform live, but maybe some day. Aaahh there are still so many bands and artists I need to see live, but I don't have time or money for that, haha.

Mulla on töistä muutama päivä vapaata ja mä päätin tulla meidän mökille pariksi päiväksi. Mä vietin lapsena kaikki kesät täällä tai ainakin puolet kesistä, sillä kesäkuun vietin aina mummulassa (ja mulla oli aina ihan kauhee koti-ikävä haha) ja heinä-elokuun mökillä. Muistan miten epäreilulta tuntui kun kaverit vietti kesän mun kotikaupungissa ja tekivät koko ajan kaikkea yhdessä, kun taas mä olin jumissa mökillä mun vanhempien kanssa haha. Nykyään mä rakastan viettää aikaa täällä. Mun vanhemmat viettää suurimman osan kesästä täällä, joten joka kerta kun mulla on pari päivää vapaata, pakkaan kamat ja tulen tänne. Tää on myös eka kerta sitten vuoden 2013 kun mä en ole Ruisrockissa. Mä mietin jo viime vuonna että olisin jättänyt kyseisen festarin välistä, mutta päätin mennä joka tapauksessa sillä siellä oli jotain artisteja (Olavi Uusivirta lol) jotka halusin nähdä. Tänä vuonna kuitenkin päätin skipata Ruissin, sillä siellä ei ollut yhtäkään artistia josta olisin todella tykännyt. Puolet mun kamuista meni Ruissiin ja tiedän että mulla olisi ollut ihan älyttömän hauskaa niiden kanssa, mutta mun mielestä on tyhmää mennä festareille vaan sen takia. Tai siis kavereiden kanssa voi pitää hauskaa muutenkin ilman että tuhlaa niin paljon rahaa lippuun (...ja ruokaan ja juomaan). Kuka tietää, ehkäpä ensi vuonna Ruississa on hyvät esiintyjät (jotka ei ole DJtä eikä räppäreitä lol), mutta en oikein usko. Sen sijaan ostin nyt lipun Flowhun perjantaille sillä mä haluan niiiin paljon nähdä Lana Del Reyn livenä. Mä halusin mennä Flowhun jo viime vuonna (sillä rakastan The Last Shadow Puppets:ja niiiin paljon), mutta mulla oli synttärijuhlat samaan aikaan joten en voinut mennä. Se harmittaa mua edelleen hiukan koska olisi ollut niin mahtavaa nähdä ne livenä, mut ehkä jonain päivänä. Aaahh on niin monia bändejä ja artisteja jotka haluaisin nähdä livenä, mutta mulla ei oo aikaa eikä rahaa, haha.

Post a Comment

© 2avlt5. Design by FCD