09102016

09 October 2016

5
4
3
IMG_8982_a
1
6
2
I've never really liked October. It's just a month between summer and Christmas, and usually full of rain, darkness, and emptiness. However, this autumn and October have been unusual. Yesterday was the first real rainy day and I've been able to bike to school every day. Another weird thing about this autumn is that many trees have shed their leaves before they even had proper autumn colors. I mean yeah, there have been a few bright red maples but not as many as usually. Or perhaps I just haven't noticed? There is a huge tree next to my apartment and I realized when I started to write this post that it has already shed all its leaves. What??? When??? Huh???? Perhaps I should just pay more attention to my surroundings or then this autumn has actually been unusual.

En ole oikein koskaan erityisemmin pitänyt lokakuusta. Se on vain kuukausi kesän ja joulun välissä, ja usein täynnä sadetta, pimeyttä ja tyhjyyttä. Kuitenkin tää syksy ja lokakuu on olleet erilaisia. Eilen oli eka oikea sadepäivä ja mä olen pystynyt polkemaan kouluun joka päivä pyörällä. Toinen outo asia tässä syksyssä on se, että monet puut ovat tiputtaneet lehtensä ennen kunnollista ruskaa. No siis joo, onhan täällä ollut muutamia kirkkaan punaisia vaahteria, mutta ei niin montaa kuin yleensä. Tai ehkä mä en vain ole huomannut? Mun asunnon vieressä on todella iso puu, ja huomasin alkaessani kirjoittaa tätä postausta, että se on jo tiputtanut kaikki lehtensä. Mitä??? Milloin??? Häh???? Ehkä mun pitäisi vain kiinnittää enemmän huomiota ympäristööni, tai ehkä tää syksy on todella ollut epätavallinen.

6 comments

  1. Ihanan syksyisiä kuvia!! Tykkään :) Mä olin just kirjoittamassa et täällä on onneks lehdet vielä puissa, mut sit vilkaisin ikkunasta ja mitääääh, ei muuten ookaan ku osassa vaan :D Ja hyvää lokakuuta, kyl tääkin on aika ihana kuukausi.

    ♥: Linda/Revontulipalo

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos! Haha eiih, apua miten salakavalasti ne tippuu maahan! :-D Hyvää lokakuuta sullekin, sadepäivät ainakin antaa täydellisen tekosyyn kääriytyä päiväksi peiton sisään juomaan teetä ;-)

      Delete
  2. Upeita kuvia <3 Hassua ettet oo tykännyt lokakuusta, se on tyyliin oma lempparikuukausi kun on niin ihania värejä luonnossa :D <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos <3 Jotenkin mulle on vain pinttynyt siitä tosi ankea kuva, haha :---D Vettä tulee poikittain, on kylmä ja pimeää. No, ehkä tää lokakuu auttaa mua muuttaamaan tän mielikuvan :-D

      Delete
  3. Siis joo!! Mäki just päivittelin Suomessa että miten ihmeessä siellä oli niin kaunis ruska kun sit taas täällä vaan yhtäkkiä lehdet maassa ennen ku mikään ehti ees kunnolla muuttuu punaseksi :'D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hhahah eikä!!! En siis oo kulkenut laput silmillä XD Hiukan harmittaa että ruska jäi näin vähäiseksi, se on syksyssä aina just parasta! :-D

      Delete

© 2avlt5. Design by FCD