24052016

24 May 2016

1 2 7 4 5 3
@annaviljalyydia


I had my History of Medicine exam on Monday, the last anatomy test before the final exam today, and I'll have my parasitology slide test on Thursday. After that, there are only three exams left. Three big and scary final exams, and then the first year of med school is DONE. Time has been flying and so many beautiful things have happened. This whole year here has been just so amazing. But like I said, there are still three exams to pass, and then I can actually say that the first year is done. I have truly learned to see the life in a very different way during this year. I have changed a lot but hopefully in a good way. I'm really looking forward to the summer holiday, but at the same time I don't want it to begin just yet. I'm a bit stressed for sure, I think we all are, but I still feel like I don't really need any holiday. But the two-month-summer holiday is great and will sure give me lots of energy for the next year. I'm so happy to see my friends and family in Finland, although I'm a bit sad to leave Tartu and my friends here. Going to Finland doesn't mean 'going back home', it means going back to my old home. My home is in Tartu now and I don't know if it'll ever be in Finland again. Luckily I still have 5 years to figure it out.


Mulla oli History of Medicine-eksami maanantaina, tänään oli vika anatomian tentti ennen loppueksamia, ja torstaina mulla on parasitologian slaiditesti. Sen jälkeen mulla on enää kolme eksamia jäljellä. Kolme isoa ja pelottavaa loppueksamia ja sitten eka vuosi lääkistä on ohi. Aika kulunut ihan älyttömän nopeasti ja niin ihania asioita on tapahtunut tän vuoden aikana. Tää koko vuosi on ollut ihan uskomaton. Mutta kuten mä jo sanoin, vielä olisi kolme eksamia läpäistävänä ja sitten voin oikeasti sanoa että eka vuosi lääkistä on takana. Olen  todella oppinut tämän vuoden aikana näkemään elämän eri tavalla. Olen muuttunut paljon, mutta toivottavasti hyvällä tavalla. Odotan kesälomaa tosi paljon, mutta samalla musta tuntuu etten halua sen alkavan ihan vielä. Tottakai mä olen vähän stressaantunut, varmaan me kaikki ollaan, mutta silti musta tuntuu etten oikeastaan tarvisi lomaa. Mutta kahden kuukauden kesäloma tekee mulle hyvää ja ainakin antaa taas uutta energiaa ensi vuoteen. Odotan niin paljon että näen mun ihanat kamut ja perheen, vaikkakin samalla tuntuu hiukan surulliselta jättää Tartto ja mun täällä olevat ystävät. Suomeen meneminen ei tarkoita 'kotiin menemistä', se tarkoittaa mun vanhaan kotiin menemistä. Mun koti on nyt Tartossa, enkä mä tiedä tuleeko se enää koskaan olemaan Suomessa. Onneksi mulla on vielä 5 vuotta aikaa miettiä asiaa.

6 comments

  1. ihanii kuvii! Tsemppii noihin vikoihin eksameihin! Sun blogi vaikutttaa tosi kiinnostavalta niin jään seurailemaan :)

    http://adorabledreamss.blogspot.fi/

    ReplyDelete
  2. awww! kylmät väreet tost sun 'mun koti on nyt Tartossa' kommentista. Meikä jakaa fiilikset 100%! K

    ReplyDelete
  3. Ehkä me Oonan kaa voidaan joku päivä kans ajatella niin et meidän koti on Tartossa, haha <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihii, se olis niin mahtavaa♥♥

      Delete

© 2avlt5. Design by FCD