Work Lamp

18 January 2016

DSC_2321_a_koko IMG_2535_koko DSC_2307_a_koko IMG_2306_koko IMG_2474_koko IMG_2441_koko DSC_2312_a_koko IMG_2298_koko IMG_2494_koko
Tartu



The first autumn semester of med school is now officially over, and we all survived it. I had the biophysics final exam on Friday, and the teacher gave us the test results the next day. I am so happy right now, and only 11 semesters to go before graduation, haha.
It was great to be back in Tartu, I had really missed my friends and my home. I still have 3 weeks left of this winter holiday (or whatever holiday this is called), but the time will fly and soon it'll be February. Now I'm just going to enjoy my time here in Finland, because I don't know yet when I'll be coming back. Hopefully I'll visit Finland a bit more often than I did during the autumn semester (...I actually visited Finland only once lol).
And as you can see, I kind of had to buy the lamp I mentioned a couple of posts ago. It was on sale, so I couldn't resist the temptation. It's so beautiful.

Oh and my Frenulum linguae is doing fine. I had to drink smoothies for three days and the pain was horrible once the local anesthesia started losing its effect a few hours after the surgery. I never cry out in pain but at that point crying was literally all I could do. I could't even swallow properly because of the pain and my swollen tongue. I got five six stitches and three four of them have already opened, haha. My speech sounds still a bit weird, but it'll be fine I guess. At least it doesn't hurt anymore.



Ensimmäinen syyslukukausi lääkiksessä on nyt virallisesti ohi ja me kaikki selvittiin siitä. Mulla oli perjantaina biofyssan loppueksami ja opettaja lähetti meille tulokset heti seuraavana päivänä. Oon nyt niin onnellinen, ja hei enää 11 semesteriä ennen valmistumista!
Oli ihanaa olla hetki takaisin Tartossa. Oli ihanaa nähdä ystäviä ja olla hetki kotona. Lomaa onkin jäljellä enää 3 viikkoa, mutta niihin mahtuu paljon kaikkea ja pian onkin jo helmikuu. Aion nyt nauttia lomasta Suomessa, sillä en tiedä milloin seuraavaksi tulen takaisin. Tosin toivottavasti vierailen kevään aikana Suomessa hiukan useammin kuin mitä syyslukukauden aikana, jona kävin täällä tosiaan vaan kerran hah.
Ja kuten varmaan huomasittekin, mun oli vähän pakko ostaa tuo Work-valaisin, jonka mainitsin pari postausta sitten. Se oli sopivasti alennuksessa, enkä voinut vastustaa kiusausta. Mutta on se vaan niin kaunis.

Niin ja mun kielijänne voi hyvin. Join smoothieita kolme päivää ja kipu muutama tunti leikkauksen jälkeen oli jotain aivan hirveää, kun puudute lakkasi vaikuttamasta. En KOSKAAN itke kivusta, mutta siinä tilanteessa en pystynyt muuta kuin itkemään. En pystynyt edes nielemään, koska sattui niin paljon ja kieli oli turvonnut. Mulle laitettiin kieleen ja suunpohjaan yhteensä viisi kuusi tikkiä, joista jo kolme neljä on auennut. Mun puheeni kuulostaa vieläkin hiukan oudolta, mutta eiköhän tää tästä. Sentään enää ei ole kipuja.



And just a quick reminder...
Ja vielä muistutukseksi...

I decided to officially change my blog's name from 'anna and the frogs' to '2avlt5'. I think an era of my life (and this blog) has come to an end, and it's finally time to make some changes. The URL remains the same http://2avlt5.blogspot.fi/

Päätin nyt virallisesti muuttaa blogin nimen. Hyvästi 'anna and the frogs', tervetuloa simppeli '2avlt5'. Musta tuntuu että tietty aikakausi mun elämässä (ja tässä blogissa) on tullut päätökseen ja on vihdoin aika tehdä joitain muutoksia. URL pysyy edelleen samana http://2avlt5.blogspot.fi/

8 comments

  1. Ihania kuvia ja oooh mikä ihana valaisin!! *sydänsilmäemoji*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kiitos ja eikö ookkin!!! Oon ihan in löööv.

      Delete
    2. Sain pakkomielteen tosta lampusta ja tilasin saman mustana, kääks!! :-D en tosin millään osannu päättää noiden kahden värin väliltä haha..XD

      Delete
    3. Hahah eikää, mahtavaa!! XD Joo mullakin oli kauhee valinnanvaikeus värin kanssa! No mutta, tosi hyvä valinta ;--)

      Delete
  2. Tää on aika henkilökohtainen kysymys, mutta miksi sulle tehtiin kielijänteeseen leikkaus?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mulla oli pienenä l- ja r-vika mutta opin lopulta molemmat ihan hyvin, ne kuitenkin mitä todennäköisimmin johtuivat liian kireästä kielijänteestä. Mua on kuitenkin aina ärsyttänyt ja vaivannut mun kieli, sillä kielijänteen hankautuminen alahampaisiin myös sattui ja kipeytti kielen. Siis ihan syöminenkin aiheutti tätä, haha. Mua myös ärsytti se, että mulla oli suhteellisen lyhyt kieli. Narskutan stressaantuessa hampaita ja puren niitä kovaa yhteen (mulla on aina stressaantuneena posket ihan rikki) ja ilmeisesti myös sählään kielelläni unissani jotain, sillä varsinkin vikat viikot Tartossa mun kieli oli arka. Sen huomaa erityisesti englantia puhuessa, ja mä vielä usein luen koulujuttuja itsekseni ääneen, niin tää oli todella häiritsevää. Kuitenkin viimeinen pisara oli se, kun söin pomeloa suoraan kuoresta, ja onnistuin siinä jotenkin repäisemään jänteeseen ison, verta vuotavan haavan.

      En nuorempana tiennyt että asialle voi ees tehdä mitään, mutta kerran päädyin sitten googlailemaan aiheesta ja sain tietää että näitä voidaan leikata. Yleensä kielijänne leikataan jo pikkulapsilla, mutta sitä tehdään myös aikuisille. Tosin silloin operaatio on hiukan hankalampi ja tarvitaan tikkejä. Mun on pitänyt mennä leikkauttamaan tuo viimeisen about kahden vuoden ajan, mutta vasta nyt sain tehtyä sen :--D

      Delete

© 2avlt5. Design by FCD