BCN

25 August 2014


Me tultiin Pauliinan kanssa Suomeen vähän vajaa kolme viikkoa sitten. Tasan kuukausi sitten tähän aikaan Maija, Ansku ja Laura tuli vierailulle meidän pikkuseen kämppään ja mä täytin 19. Tuntuu että siitäkin olis jo ikuisuus. Viimisenä päivänä mä ja Pauliina käveltiin tuttuja katuja vikaa kertaa ja nautittiin joka hetkestä. Mä kävin ottamassa pari lävistystä lisää korviin. Söin ihan valehtelematta sinä päivänä enemmän jätskiä mitä olen viimisen vuoden aikana syönyt. Illalla mentiin mojitoille ja ei hele että oli tujut drinkit. Kämpillä suljettiin matkalaukut, mentiin muutamaksi tunniksi nukkumaan ja aamulla suljettiin ovi viimisen kerran.
Barcelona on ihan mieletön paikka. Sinne ei kannata lähteä pariksi päiväksi, siinä ajassa ei kerkee kokea mitään. Viikkokin voi olla liian vähän. Me oltiin kuukausi eikä siltikään ehditty nähdä ja tehdä kaikkea. Parasta oli elämänasenne mikä meillä siellä oli. Ei tarvinnut miettiä todellisuutta tai tulevaisuutta, voitiin vaan elää päivä kerrallaan. Kun lähdin aamulla juoksemaan otin mukaan vaan metrokortin ja vähän rahaa jos satun eksymään. Metrolla pääsi aina takaisin, meidän kämppä oli ihan Sant Antonin pysäkin vieressä. Mutta en mä koskaan eksynyt vaikka päädyinkin aina uusiin paikkoihin, löysin aina takaisin kotiin. Käytiin katsomassa Gaudin nähtävyyksiä, maattiin rannalla, vierailtiin Tibidabo-vuorella ja jossain pienessä taidenäyttelyssä, vaellettiin pikkukatuja iltahämärässä ja ihan vaan oltiin ja nautittiin. Ehkä kaikista hienointa on se, miten hyvin opittiin tuntemaan kaupunki. Seuraavalla kerralla kun Barcelonaan palaa, osaa heti suunnistaa minne haluaa. Ja mä tiedän palaavani Barcelonaan vielä monta kertaa. Mulla on koko loppuelämä aikaa. Rakastuin siihen miten elossa se koko kaupunki on. Haluan päästä takaisin kulkemaan tuttuja pikkukatuja ja käymään lähikaupoissa. Tää reissu oli paras päätös IKINÄ.
Kun palattiin tiistaina Suomeen, kaikki tuntu niin oudolta. Oli outoa olla taas kotona. Tuntu oudolta kun kaikki puhu suomea ympärillä. Torstaina näin kamuja ja mentiin Yyteriin ottamaan arskaa. Ohi käveli suomea puhuva tyttö ja mulle tuli niin outo tunne, ihan samanlainen kuin jos ulkomailla kuulet yhtäkkiä jonkun puhuvan jossain suomea. Sitä kesti pari päivää. Torstaista sunnuntaihin oltiin Pauliinan kanssa töissä festareilla Oma Kauppa-pisteessä. Hah vaikka nähtiin Pauliinan kanssa toisiamme yli kuukauden joka päivä ja jaettiin kuukauden ajan sama huone, ei me riidelty kertaakaan. Festareiden jälkeen mulla oli viikon ajan ihan tyhjää. Viime viikolla olin töissä kuutenä päivänä ja tänää mulla on vika työpäivä. Mulla on ollut ihan sairaasti ajatuksia päässä nää viime viikot ja mun on pakko tulla niitä tännekin jossain kohtaa kirjottamaan. Siihen asti heipssss.

Post a Comment

© 2avlt5. Design by FCD